Zakup części AeroQuad

Zastanawiałem się, czy warto zamawiać części z zagranicy. Większość z nich dostępna jest w polskich sklepach i wystarczyłoby je skompletować. Jednak dwie rzeczy stanowią problem.

Po pierwsze – płytka drukowana. Nigdzie indziej jej nie dostanę, a robienie jej jest czasochłonne. Nie wspominając o tym, że gdyby mi nie wyszło, to w ogóle nie wiedziałbym o tym, bo nie bardzo umiem takie rzeczy testować. Poza tym na oryginalnej płytce zaznaczone są piny, podpisane wyprowadzenia i dziurki wywiercone raz wyżej, a raz niżej (po to, żeby wkładając rząd goldpinów do lutowania, trzymał się bez problemu).

Po drugie – rama, która nie może przenosić drgań silników do elektroniki. Kumpel, który budował czterośmigłowiec od zera, a nie tak jak ja – z gotowca, powiedział, że to była chyba najtrudniejsza rzecz. Dlatego postanowiłem zamówić cały zestaw części.

A kiedy przyszły, dowiedziałem się, że dochodzi jeszcze 23% polskiego VATu, dzięki czemu impreza wyniosła mnie już prawie 2500zł. No ale to moja głupota, że nie przewidziałem tego wcześniej. Po zamówieniu dostałem w końcu radosną wiadomość.

A package was shipped to you on 08/09/2012 via U.S. Postal Service Priority

To jest dziewiąty sierpnia, a nie ósmy września. Paczkę rozpakowałem 22 sierpnia, więc z szybkością dostawy szału nie ma. Zaglądam, rozkładam i oczom nie mogę uwierzyć:

Zamiast ramy o wdzięcznej nazwie “cyclone frame”, dostałem zdublowany zestaw silniczków i śmigiełek. Napisałem natychmiast z reklamacją i po dwóch dniach dostałem odpowiedź, że wyślą mi ramę, jako próbkę komercyjną, dzięki czemu nie będę płacił VATu, ale dopiero jak wymyślą, jak mam bez kosztów własnych odesłać im zdublowane części.

WNIOSKI: Jeśli chcecie robić to sami, to zamówcie z USA tylko płytkę i ramę (albo nawet tylko te jej części, których nie można dostać w sklepie), żeby zapłacić jak najmniej na granicy.

Leave a Reply

