Jak Arduino, to tylko po angielsku…

Jeszcze zanim przyszła do mnie płytka Arduino, postanowiłem zainstalować software i napotkałem na niespodziankę.

Nie bardzo wiedziałem jak to zdebugować, więc sprawdziłem, czy nie uda mi się po prostu uruchomić aplikacji na moim pececie z windows 7. Niestety też mi się nie udało. Na szczęście znalazłem ten post:

Wyskakuje błąd przy uruchamianiu Arduino IDE 1.0.1

Hurra! Na windowsie działa. Sprawdziłem, czy ten trick da coś na macu, ale niestety – nie udało się. Zacząłem więc debugowanie. Aby zobaczyć pełny stack trace wszedłem do folderu Arduino.app/Contents/MacOS  i uruchomiłem znajdujący się tam program ./JavaApplicationStub. Skopiowanie stack trace’a do googla sprowadziło mnie tu:

Arduino: Cannot start Arduino IDE

Prawie na samym końcu strony jest napisane, żeby zmienić ustawienie zmiennej środowiskowej LC_ALL na wartość C, która oznacza, że locale będą się zachowywać tak, jakby nie był ustawiony żaden konkretny język. Jeżeli kiedykolwiek będziecie mieli problem z językami w programie, to warto użyć tej zmiennej.

Teraz uruchamiam Arduino IDE poleceniem:

env LC_ALL=C open Arduino.app

Wygląda na to, że jak Arduino, to tylko po angielsku…

Leave a Reply

